Az autógumi ugyanolyan fontos tartozéka az autónak, mint a motor, vagy a sebességváltó, hiszen a kocsi ezen fut, gyakorlatilag ezen járunk vele. A többi alkatrészhez hasonlóan a gumiabroncsok is törődést igényelnek, hiszen nagy terhelésnek vannak kitéve. A gumiszerelés tehát hozzátartozik autónk karbantartási munkálatai közé.
Ez egy specifikus tevékenységnek hangzik, de nem ördögtől való dolog. Sokan sajnos abban a hitben élnek, hogy ami egyszer felkerült az autóra, az „évmilliókig eljár majd tengelyén”. Pedig a biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele a gumiabroncsok megfelelő állapota és azok helyes használata. Elengedhetetlen a folyamatos kontroll és nem szabad, hogy ez csak a légnyomás időszakos ellenőrzésében kimerüljön.
A gumiszerelési munkákat soha nem szabad elodázni, pláne, amikor az időjárás már megköveteli a váltást. Tartós +7 Celsius fok alatti hőmérsékletnél már téli gumik használata indokolt, mert a nyári köpenyek ebben a hőtartományban már megkeményednek, megnövelve ezzel a fékutat, ami kritikus helyzetben súlyos következményekkel járhat. A tavasz beköszöntével viszont már a nyári abroncsokat kell feltetetni, hiszen melegszik az idő és a téli gumik zimankóban előnyös tulajdonságai a visszájára fordulnak. Évente tehát kétszer minimum el kell végeztetnünk a gumiszerelési munkát, több évszakváltás után pedig a teljes garnitúrák cseréjét, hiszen a legjobb tulajdonságú gumiabroncsok sem tartanak örökké.
A gumiszerelést jobb szakemberre bízni, mert a szakértő szemek kiszúrják azokat az esetleges hibákat is az abroncsokon, melyeket mi, otthon a garázsban észre sem vennénk, amikor rászánjuk magunkat a gumiszerelésre. Arról nem is beszélve, hogy mennyi időt és idegeskedést spórolhatunk meg azzal, ha profikra bízzuk ezt a munkát. Ne feledjük, az utak lehetnek hosszúak, az élet lehet rövid, ha nem vigyázunk, a gumiszerelés viszont percek alatt készen van.