Az autó alacsony sebességénél érezhető a kormánymozgás, magas sebességnél a gépjármű rázkódik. Elég gyakori két probléma, melynek eredője nagy valószínűséggel a felnik centrírozásának hiánya.
Nyelvtanilag mindenképpen az utóbbi kifejezés a helyes, az előbbi csak helytelen magyarítás. De hogy jön ide a nyelvtan? Egyszerű: a centrírozás a centrum szóból ered, mely központot, középpontot jelent, és így érthető meg igazán hogy mi fán is terem a centrírozás maga.
Minden olyan alkatrész, mely tengely körül forog, ki van téve a kiegyensúlyozatlanság veszélyének. Ez az autók esetében a gumiabroncsoknál érzékelhető legjobban. Ez azon túl, hogy veszélyes és csökkenti a komfortfokozatot, az alkatrészek korábbi elhasználódásához vezet. Ezért kell elvégezni a centrírozást. Ezt azonban otthon saját kezűleg nem tudjuk kivitelezni, így szakemberhez kell fordulni.
Maga a folyamat nem bonyolult, így zajlik:
A kiegyensúlyozási eljárás mind acélfelnik, mind alufelnik esetében alkalmazható és alkalmazandó. Annyi a különbség, hogy a két felni típusra más-más központosító súlyok kerülnek, és más eljárással rögzítik azokat.
Természetesen a centrírozás elvégzése még nem garantálja önmagában a tökéletes menetteljesítményt, nem írja felül a gumiabroncsok elhasználtságát, rossz minőségét. Rendszeresen vizsgáltassa meg gumiköpenyeit szakemberrel, ezzel is csökkentve az autózás veszélyének rizikófaktorait.