Minden autó új gumiabroncsokkal szerelve jön le a gyártósorról. Ez az állapot azonban nem tart örökké, ezek is kopó alkatrészek, melyek elhasználódása számtalan baleset forrása lehet. Ez nem azt jelenti, hogy hetente kell új gumiabroncsokat szerelnünk az autóra, de bizonyos idő elteltével, bizonyos számú kilométer megtétele után a csere szükségszerűvé válik.
Ez egy gyakori kérdés, azonban pontos választ nem lehet rá adni, mert mindenki a szubjektív megítélése alapján választ úgyis, esetleg hallgatva az őt ért impulzusokra, barátok, szakemberek tanácsaira.
1. Saját autóm tulajdonságai:
Tisztába kell lenni saját kocsink tulajdonságaival, jellemzőivel. Érdemes mindig egy fokkal „jobb” gumigarnitúrát választani, mint az autó képességei, hiszen így biztos nem maradnak kihasználatlanok az új gumiabroncsok miatt az autó extra tulajdonságai. Tehát felsőkategóriás autóhoz felsőkategóriás gumik dukálnak. Idősebb autókhoz megfelelnek a középkategóriás új gumiabroncsok is, nem kell lebecsülni ezeket a köpenyeket, helytállnak az ilyen típusú gépjárműveknél.
2. Mire és hogyan használom az autót:
A gumiabroncs-választás szempontjából nem mindegy, hogy autónkat mire is használjuk. Városi közlekedéshez, rövid távok megtételéhez, minden körülmények között bőven megfelel a középkategóriás új gumiabroncs. Viszont amennyiben főleg hosszútávon járunk vele és sokat autópályán, akkor ez nagyobb megterhelést jelent, érdemes tehát a prémium szegmensből választani.
3. Árak és elvárások
Ez már szubjektív döntés, aki sokat vár el az új gumiabroncstól télen, nyáron és minden minőségű úttesten, és erre hajlandó is nagyobb összeget fordítani, az a felsőkategóriás abroncsok közül válasszon, aki pedig ezt nem engedheti meg magának, az tulajdonságaiban legjobbat válasszon a kínálat középső sorából.