A tervezők, dizájnerek ma már nem ismernek lehetetlent, az ipar pedig fejlettsége folytán le is gyártja a megálmodott darabokat. A külcsín azonban nem minden.
Természeten az is fontos, hogy esztétikai igényünket kielégítése egy alufelni garnitúra, de ez nem minden. Arra figyeljünk leginkább, hogy adott paraméterek alapján válasszuk ki a legmegfelelőbbet. Ez nem mindig márka kérdése, mert lehetnek a neves márkák között is rosszabbak és a névtelenek között jobbak. Egy biztos: nincs olyan mely egyszerre megfelel e két követelménynek:
Ismerve a magyar utak rossz minőségét érdemes olyan alufelniket választani, melyek hellyel, közzel mindkét kritériumnak megfelelnek, de legalább az egyiknek biztosan. A legjobb a középutas megoldás melybe azok az alufelnik sorolhatók, melyek anyagukat tekintve közepesen rugalmasak, így elbírnak még egy-egy jó közepes ütődést és nem lehetetlen a javításuk. A nagyon lány felniket nem lehet javítani, de bírják a strapát, a kemények pedig nem deformálódnak, ezzel szemben repednek, mely a javítást könnyen lehetetlenné teszi.
Az időjárási viszonyok változását kell figyelembe vennünk ebben a kérdésben. Télire jobb, ha lecseréljük az alufelniket, mert ha a jeges úton padkának csúszunk, akkor maradandó károsodást is okozhatunk a felnikben. Ha mégis marad az alufelni, akkor a „sima” lakkozott ezüst változatot használjuk. A festett, vagy krómozott felniket hagyjuk meg nyárra, ezek a téli sózást, vegyszeres útkezelést.
A választásban tehát a szeme soha ne csalja meg, ne megláttam megszerettem alapon vásároljon, hiszen a jó minőségű felni sokáig éke lehet az autónak.